2011/07/09

Mixeltem egy koktélruhát!

Fogtam két csábítónak tűnő ruhadarabot, az egyiket felvágtam, a másikat hozzáadtam, jól eldolgoztam, a maradékból pedig egy kis díszítésre is futotta. Jól hangzik nem?


Azért be kell vallanom, mint minden ütős koktélnál, itt is jó volt az alapanyag. Ezt a fodros, szürke szoknyát 6 évvel ezelőtt vettem, életem első fizetéséből. Szerettem, sokat hordtam, de igazán csak nagyon magas sarkú cipővel állt jól, mert a szoknya alja a térdem alatt ért véget.


Aztán fogtam egy egyszerű, fekete csőtopot, és fejben már össze is állt a két darab.


Első lépésként, levágtam a szoknyáról a legalsó fodrot. Nem kellett a szoknya belső részénél elszegni, mert szorosan a varrás mellett vágtam, így egy foszlásmentes belső rész maradt vissza, amit egyébként sem látszik.

 

Aztán jött a drasztikusabb rész, mert a szoknya derék részét is levágtam a felső fodortól másfél cm-re, és kiszedtem a megmaradt cipzár végét, arra többet nem lesz szükség (amúgy is már megadta magát). Gyakorlatilag csak a két fodor maradt a szoknyából.


A szoknya megmaradt felső pereméhez odatűztem a csőtop alját (színükkel egymás felé). Összevarrtam, leszegtem ezt a részt, és a színén le is varrtam, hogy szépen lesimuljon belül az illesztés.




A megmaradt alsó fodrot - ami valójában nem volt már fodros, hisz az a varrás a szoknyán maradt -  félbevágtam és az egyiknek ívesre vágtam a végét. Beszegtem körbe és gumit varrtam rá a sajátos "lusta" módszeremmel, hogy újból fodros legyen. Mert ugye gumit úgy varrunk, hogy előtte sűrű, de lazára engedett fércöltéssel végigszaladunk az anyagon, meghúzzuk a két végén a cérnát, és így varrjuk a ráncolt anyaghoz a gumit.


Na, hát én meg úgy csinálom, hogy az elején, a végén és néhány helyen középen megtűzöm gombostűkkel, és úgy tolom a varrógép alá, hogy kifeszítem a gumit, és egyenletesen húzom a varrógép alatt az anyaggal együtt. Ezt a módszert csak azoknak ajánlom, akik rutinosan bánnak a varrógéppel.


Az így kapott fodros részt pedig már a kiegészítőhöz szántam, mégpedig egy fekete táskához, amit viszont turiban vettem. 



Ragasztópisztollyal rögzítettem a táska felső, felnyíló részéhez, így a fodorral együtt lehet kinyitni a táskát.


Tádááám, pont olyan stílusa lett így, mint a rucinak.



Biztos érdekel Titeket, hogy néz ki felvéve a ruci. Jó hírem van, ma délután fotózzuk a napfényes Budapest utcáin...

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper! Milyen egyszerű dolgokból lesznek a nagyszerű dolgok!

    VálaszTörlés
  2. Judit, tényleg szuper ez a blog (is)! :) A képek láttán sajnálom, hogy én nem tudok varrni... Varrógépem van, tehát a lehetőség adott, csak gyakorolni kéne... Viszont én egyből profit szeretek alkotni... :/ :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Judit! Most ismerkedem az oldaladdal. (És szuper!) Roppant kíváncsi vagyok erre a ruhára, milyen lett felhúzva. Elkészültek az utcai fotók? :)
    Üdv

    VálaszTörlés
  4. Szia, ó nem végül (már nem is tudom miért nem), de most dolgozom egy könvecskén, abban lesz ilyen fazon, úgyhogy arról biztos tudok majd mutatni fotót! Persze még az sincs meg, de ott nincs mese, meg kell lenni ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...