2011/08/28

Jól elhúztam a csíkot!

Valóban, pár hétre szépen magára hagytam a blogot, jól leléptem innen, de most újra itt vagyok! Ma rendesen odatapostam a varrógép pedáljának, és végre megvarrtam a csíkos szoknyát, amit már jó ideje kiszemeltem magamnak.


Méghozzá itt:

forrás

Amint megláttam, tudtam, hogy nekem kell egy ilyen! Elszaladtam az IKEÁba és vettem 1.5 m fekete-fehér csíkos anyagot, majd kimostam és vagy egy hónapot pihentettem a szekrény alján. Nem mondom, hogy elkapkodtam volna a dolgot. Ma viszont olyan szépen sütött be a nap a szobába, hogy a reggeli kávé után az ablak alá toltam az asztalt és kiszabtam az anyagot. 


A szabásminta maga nem túl bonyolult, hisz az elöl lévő szimmetrikus rakott rész és a hátsó gumis derék már megadja az alap formát. Ezért először csak kettévágtam az anyagot 10 csík után, majd még egy ilyet kivágtam (így maradt még 3 csíkom valamire...).


Ezután kimértem a berakásokat középről, és gombostűkkel tűztem le. Ezzel kicsit elszórakoztam, mert nem tudtam mekkora legyen, így párszor magamhoz mértem. 


Amikor tökéletesnek ítéltem, megvarrtam fekete cérnával, a rakásokon többször is átmenve - hogy tartós legyen - majd levasaltam. Zsebet nem terveztem rá, nem akartam nehezíteni a dolgomat, a kezemen kívül úgysem tennék bele semmit.




A hátsó részt 20 cm-rel keskenyebbre vágtam, hogy ne legyen túl nagy a szoknya. A végét visszahajtottam és belehúztam a gumit biztosítótűvel.


Az elejét és a hátulját gyakorlatilag magamon tűztem össze, hogy érezzem mennyire kell húznia a guminak hátul, hogy a derekamon maradjon meg a szoknya és ne a csípőmön. Az elejéből így kicsit le kellett vágnom, a felső résznél, a csípő és a derék között befelé íveltem. Majd egyszerűen összevarrtam kétoldalt.






Bár tudom, hogy a keresztbe csíkos nem előnyös, de azért egy kellően magas sarkú cipővel simán vállalható a dolog. Te bevállalnád?

6 megjegyzés:

  1. bárcsak tudnék varrni:D pláne ilyen szépen.. nagyon tetszik!:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, hogy türelmesek voltatok :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jo lett, tetszik, es örülök, hogy ujra itt vagy! Csak a hosszaban csikos szoknyat vallanam be:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...