2011/09/04

DIY nyári papucs

Aki lemaradt volna a juditu blogon a nyári szandálka átalakításokról, az most itt belemerülhet a részletekbe! Még szuper az idő, nem késő szétszabdalni a régi, esetleg megunt szandikat!


Ez az ezüst pántos, szalagos szandál eredetileg egy virágos papucska volt:


Fogtam néhány eszközt (szalag, körömlakk lemosó, vattakorong, pillanatragasztó, kis olló, csipesz, sniccer, toll, gyufa) és teljesen átalakítottam!


Először levágtam a felső virágos mintájú rózsaszín részt. Szerencsére alatta csodaszép ezüst anyag volt!


 Egészen az oldaláig visszabontottam, és még a rögzítésnél is kiszedtem a rózsaszín részt.


Kis ollóval levágtam a felesleges részeket.


Körömlakk lemosóval eltávolítottam az eltávolított réteg alatti ragasztós részeket (ha nagyon makacs a ragacs, akár szintetikus higítót is használhatunk).


Pillanatragasztót nyomtam az oldalsó részbe, ahonnan előzőleg kivágtam a felesleget.


A bokához mérve a szalagot bejelöltem oldalt, honnan induljon a szalag, majd sniccerrel bevágtam a helyét.


Enyhén hátrafelé irányítva kis ollóval jól belenyomtam a szalag egyik végét. Ugyanaezt a másik oldalon is elvégeztem.


Miután körbetekertem a bokámon a szalagot - hogy megmérjem milyen hosszú legyen - a végét gyufával elégettem (ez egy jó módszer arra, hogy ne rojtosodjon ki a vége).


TIPP: Persze az elöl lévő pánt helyére varázsolhatunk újat is! Ekkor kétoldalas ragasztót használjunk végig a pánton. Erre rakjunk pl. szaténszalagot - megfelelő szélességben - , amit oldalt pillanatragasztóval rögzítsünk a talprész mélyedésébe.


Íme egy másik kedvencem, színeiben hasonló, de stílusában egészen más:


Ez a kis rózsás, masnis talpon gravírozott szandál eredetileg így nézett ki:


Először kisollóval levágtam róla a fém foglalatban lévő strassz díszítést, ami damillal volt odarögzítve.


A kiálló kis damildarabokat csipesszel, fogóval is ki lehet húzkodni. Egy kis tisztogatás után jöhetett a dekorálás!
Van egy szuper kis eszköz, Dremel gravírozó, amivel a talp felső részébe mintát lehet készíteni. Ezt lehet bőr, de akár műbőr felületen is alkalmazni. Célszerű alacsony fokozaton használni, ha műbőr vagy műanyag a felület, mert akkor nem lesz olyan mély a gravírozás és elkerülhetjük, hogy esetleg felgyűrődjön az anyag.


A gravírozó csomagolásában többféle sablon is van, amit átrajzolhatunk a talpra. Fontos, hogy ha világos a felület, akkor grafit ceruzát használjunk, ha sötét, akkor fehér ceruzát, vagy körömfehérítő ceruzát. Semmiképpen ne használjunk filctollat, vagy alkoholos filcet.


A minta átrajzolása után jöhet a gravírozás stabil felületen, egyenletesen követve az előrajzolt vonalakat.


A Dremel ragasztópisztolyával pedig könnyedén bármilyen dekorációt felragaszthatunk a szandálra. A kínai boltokban lehet venni dekor rózsákat potom áron, ezek általában kitűzők, hajgumik, vagy hajcsattok. Én lekaptam róluk a csatt részt, és a középső pántra két-két rózsát ragasztottam.


Legutolsó lépésként egy-egy szatén masnit készítettem szalagból és szintén ragasztópiszollyal rögzítettem az oldalsó pánt csatt részéhez.

Ígérem nem csak rózsazsín, ezüst, szürke cuccok lesznek a blogon :)

3 megjegyzés:

  1. ezek is nagyon tetszenek! ez azert is jo otlet, mert egyszeru lapos szandalt vagy papucsot elegans cipove lehet alakitani - idealis azoknak akik nem szeretik a magassarkut! Pl nekem!
    A masodik a kedvencem:) Van egy hasonlo szandalom csak arany, arra milyen diszitest javasolnal?

    VálaszTörlés
  2. Andi, nem tudom milyen a stílusod, én az aranyra is el tudnék képzelni akár rózsát, vagy ragasztható, lapos aljú ékköveket. Érdemes elmenni kínai bizsus boltba, mert rengeteg mütyürjük van (pl. kis virágok), amikkel fel lehet dobni a cipellőt.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Judit! Tudom, hogy nagyon régi a poszt, de meg szeretném kérdezni, hogy a papucsból szandál verzió mennyire alkalmas hosszútávra hordásra...na ez jól lett megfogalmazva! :))
    Azt szeretném kérdezni, hogy a szalag kicsúszhat-e belőle, megfogja eléggé a pillanatragasztó?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...