2014/08/03

Azték ruha kínai pólóból - 2. rész

Ebben a posztban a korábban már elkészült ruha mintázását fogom Nektek megmutatni. Előre szólok, hogy ez egy sok türelmet és kitartást igénylő feladat, de a végeredménye olyan, mintha szitázták volna!


Első lépésként kiválogattam a színeket és megterveztem nagyjából a mintát. Nyilván, ez azért nem kifejezetten azték minta - pláne, hogy így is sokat válogattam a sablonok (stencilek) között és nem is találtam ez elképzelésemnek megfelelőt -, de nekem ez a projekt már megmarad aztéknak.


Egyébként csak két sablont használtam, az egyik pl. gumikerék mintázatú, ezt azért lehetett variálni. A sablonokat felvágtam kisebb darabokra, mert így könnyebb velük dolgozni, mindjárt kiderül miért.


A sablonok hátulját ragasztósprayvel fújtam át, ennek köszönhetően az nem fog elcsúszni az anyagon és a festék sem fog alámenni! Ezt a fázist tényleg ne spóroljátok meg, a spray megéri, mert nagyon sokáig elég, a sablon többször is áthelyezhető így, sőt elmosás után is megtartja öntapadós tulajdonságát!


A sablonokhoz még egy sima öntapadós fóliát is használtam (ez a fotón a sárga színű oracal), hogy még csak véletlenül se menjen oda festék, ahova nem szeretném! A minták felfestésével alulról felfelé haladtam soronként... Nagyon fontos, hogy a textil alá kerüljön védőfólia, mert a szálak közt átszivároghat a festék és megfoghatja az anyag többi részét is, szóval FÓLIA!


A festéshez kisméretű szivacsecsetet használtam, ezzel a legkönnyebb dolgozni. Minden egyes sablon felemelés után rögtön hajszárítóval meg is szárítottam az adott szakaszt, hogy tudjak tovább haladni, mert a ruhát ugyebár még forgatni is kellett.

 

Két fontos dolog van még, amire figyelni kell! Az egyik, hogy a minták egymással párhuzamosan fussanak, ne legyen kisebb-nagyobb távolság két sor között. Ezért a sablont nagyon precízen rakjuk fel, mert ezt nem lehet kijavítani. A másik, hogy előfordulhat, hogy a minta pont nem jön ki körbe... hát az pech, de kis trükkel lehet ezen is segíteni: először is az utolsó szakasznak hagyjunk kb.10-15 cm-t és nézzük meg, hogy a sablonunk mennyire tér elne... 1-1.5 cm-t eltérést az anyag óvatos széthúzásával észrevétlenül ki lehet küszöbölni és apróbb minta esetén működik a dolog (nekem két sornál kellett ezt alkalmaznom).


A végén az anyag visszáján, legmagasabb hőmérsékleten átvasaltam az anyagot ezzel fixálva a festéket.


Az eredeti terv szerint a dekoltázs részre is került volna minta, de mivel a pántos résznél összehúztam az anyagot (és nem szabtam), ezért a minta hullámos lenne a széleken, ami a folytonosságát, precízségét megtörné, így végül oda nem került, pedig amúgy nagyon lendületben voltam :P


A ruha felvéve pedig így fest:










A ruhához persze lehet készíteni hozzá passzoló hajbavalót is! Én ugyanabból az arany műbőrből vágtam egy önmagába beakasztható darabot, amiből a ruhapántra és a kötőre is került:


A ruha szabásáról és a pántok színezéséről ITT olvashattok!

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...