2014/09/19

Tornacipő tuning

Biztos mindenkinek van a cipősszekrényében egy (vagy több) vászon tornacipő, ami új állapotában akár egy farmerrel is jól néz ki, sőt kifejezetten menő, később viszont már csak a kertbe császkálunk ki benne, vagy lakásfestéskor tesz jó szolgálatot.


 


Két éve vettem magamnak egy fehéret az F&F-ben, hogy a Térnyerők átalakítós forgatási napjait többnyire ebben nyomjam végig. Meglehetősen jól bírta a hónapokon át tartó strapát, de a végére nyilván kicsit formáját vesztette, elszíneződött és itt-ott foszlásnak indult az anyag.





Rakosgattam egy darabig a szekrényben, mint Életem egyik legkeményebb időszakának emléke - mert felvenni már tényleg ciki lett volna -, aztán végül úgy gondoltam kap még egy esélyt, hogy utcára is felvehessem.




Az átalakításhoz ezekre volt szükségem:

- Pentart textilfesték (Pentart)
- Mintás textil (max. 50x50 cm)
- Pentart textil decoupage ragasztó vagy textilragasztó
- Ecset
- Olló
- Filctoll
- Tű, cérna (varrógép)


Első lépésként a cipőt alaposan átsikáltam és mosógépben is kimostam. A régi talpbetétet kiszedtem, és lebontottam róla az eredeti anyagot. A belső szivacsos részt 1 cm ráhagyással körberajzoltam a textilen, ugyanezt tükrösen is elvégeztem, majd kivágtam őket.


Színnel egymás felé fordítottam a kivágott a részeket, majd összevarrtam úgy, hogy a tetején (a lábujjaknál) kihagytam egy kb. 5 cm részt, hogy itt lehessen majd kifordítani. Ezután beledugtam a talpbetétet és a rést rejtett öltéssel összevarrtam. 

 

Ezután varrógéppel szegtem le a szélektől 3 mm-re, és már el is készült az új talpbetét!

 

A cipő nyelvét a textilhez passzoló színű textilfestékkel festettem be és kb. egy órát vártam, míg  teljesen megszáradt.


A cipő orrának díszítéséhez a cipő elejét az anyagra raktam és 2 cm-es ráhagyással körberajzoltam. 


Bekentem ragasztóval a kivágott anyag egyenes részénél, majd visszahajtottam azt kb. 5 mm szélességben, így szép eldolgozást kaptam (aki szeretné, varrhatja is). 

 

Bekentem textil decoupage ragasztóval a cipő orrát, és rásimítottam az anyagot. Óvatosan levágtam a felesleges széleket néhány mm ráhagyással. 


 

Ezt kisollóval "tűzködtem" be a cipő gumírozott széléhez és megvártam a teljes száradást.

  

 Szebb, mint új korában:




A csíkos textil egyébként egy puff átalakításából maradt meg, itt pedig megnézhetitek az egész szoba átalakulását is.




1 megjegyzés:

  1. Hű de menő! :) Szétnézek a szekrényemben! ;)
    Nóri

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...