2014/10/04

Így turizok én

Gondoltam, gyorsan összedobok egy posztot arról, hogyan szoktam én kincsekre vadászni használtruha boltokban, hátha hasznos tippekkel szolgálok, esetleg azoknak is, akik még nem próbáltak ilyen üzletben vásárolni, vagy eddig nem jártak sikerrel.


1. Szánj rá időt!

Ha tervezett program a naptárban, akkor mindenképpen úgy kalkuláljunk, hogy bőven legyen idő alaposan átnézni a kínálatot és felpróbálni a kihalászott dolgokat. Nem jó, ha kapkodunk és folyton az óránkat lessünk, nehogy elkéssünk mondjuk egy találkáról. Engem ez zavar, pont emiatt nem szoktam üzletekbe (semelyikbe) sem zárás előtt 15 perccel beszaladni.

2. A cél

Nekem a turikban vásárolt ruhák mindig sikerélményt adnak. Egyrészről mert olcsóbban jutok hozzájuk, mint a normál üzletekben és egyedi darabokkal gazdagodhat a gardróbom. A cél tehát jót, jó áron!

3. A módszer

Amikor betérek egy turiba, mindig tudom, hogy mi az a pár darab, amire épp vadászok, ezért elsősorban ezekre fókuszálok: azokat a sorokat bújom alaposabban, ahol a vágyott darabok fellelhetők. Általában eleve szűrök szín alapján, vannak olyan árnyalatok, amik nem jönnek nálam szóba, ilyen pl. a narancssárga, a bordó, a piros, a zöld, a fekete, és most a szürke sem a kedvencem. Mostanság a sötétkék, a fehér, a korall, a bézs és barna árnyalatokért nyúlok, illetve bármilyen púderes szín jöhet! Szeretek szettekben gondolkodni, sokszor előfordul, hogy az éppen adott öltözékemhez találok kiegészítő darabokat.



4. Kilós vagy darabáras?

Én jobban szeretem a kilós üzleteket, pláne, ha még akció is van. Kilósban hihetetlen olcsón lehet menő cuccokat beszerezni, bár én ezekben az üzletekben elsősorban a könnyű darabokra hajtok: sálak, felsők, vékony övek, lenge ruhák, stb. A darabáras boltokban rendszerint csak akkor éri meg vásárolni, ha akció van. Alap esetben eléggé fel vannak tolva az árak, és ilyenkor azért nekem is átfut az agyamon, hogy ennyi pénzért használtat?

5. Kosár vagy zsák?

Ha van zsák, akkor én mindig azt választom, mert több ruha fér bele, mint a kosárba. Hogy ne kelljen mindig megfogni és vonszolni magam után, rendszerint féloldalas táskával megyek, amire rákötöm (úgy, hogy az alja leérjen a földre), és ahogy haladok, jön velem, kicsit kell csak a lábammal odébbrugdosni. Ha csak kosár van, akkor azt mindig a földön tologatom odébb, illetve bizonyos darabokat vállfástul a táskámra akasztok.



6. Öltözködés

Célszerű olyan ruhában menni, amit a próbafülkében könnyen le tudunk venni, nem kell gombolgatni, kikötözni és ugyanez vonatkozik a lábbelire is...télen a sok réteg lehámozása eleve elég nagy macera, így ha van lehetőségünk, a kabátot, kardigánt tegyük le a csomagmegörzőben.

7. Megvegyem, ne vegyem?

Nálam alapszabály, ha felvéve egy ruhára nem mondom egyből, hogy igen ez jó lesz, akkor nem veszem meg. Abban a pillanatban, hogy elkezdek hezitálni, húzkodni magamon a ruhát, forgolódni benne, tudom, hogy azt a ruhát vissza kell tenni, még akkor is, ha egyébként jól néz ki és olcsó! Az otthoni tükör sem fog mást mutatni, szóval nem érdemes bizonytalan dolgokra elszórni a pénz.

8. Utolsó ellenőrzés

Mielőtt pénztárhoz állunk nézzük át még egyszer a ruhákat. Lehet, hogy nem vettünk észre egy szakadást, egy foltot, vagy azt, hogy valahol ki van bolyhosodva az anyag. Ha ilyet találunk, mérlegeljük, hogy lehet-e a hibán segíteni: megvarrni, mosással tiszítani, borotvával leszedni a szöszmöszöket.

9. Innivaló és harapnivaló

Egy nagyobb kilós turiban simán eltölthet az ember 2-3 órát is, ezért eleve ne menjünk be üres hassal, mert hamar be fogunk feszülni, és mindig legyen nálunk innivaló, a nagy kincsvadászatban hamar megszomjazik az ember.

10. A pasimnak vegyek-e?

Csak akkor, ha nem frusztrálja, hogy turiból lepjük meg, mert sok Pasi eleve elveti ezt a dolgot (pedig milyen jó márkás férfi cuccok vannak!!!) Ilyenkor nem árt, ha egy centi is van a táskánkban, sőt, mielőtt megvennénk, küldjünk neki egy fotót a kiválasztott darabról. Nekem mondjuk szimpik azok a Férfiak, akik bevállalják, hogy elmennek a Barátnőjükkel turizni és maguknak is kiszúrnak menő darabokat.

11. Egyedül vagy társaságban?

Én egyedül is szeretek turkálóba menni, de a Barátnőmmel, Anyukámmal együtt töltött turizás sokkal nagyobb élmény! Egymásnak is találunk jó dolgokat, viccesebb az egész kincsvadászat, a próbafülkében való hangulatról nem is beszélve!

Turiban nem ciki, hanem menő vásárolni! Íme a tegnapi kilós vásárlás eredménye: 4 sál, 1 öv (ez diy alapanyag) és egy lyukas felső, amit már tudom, hogyan mentek meg ;) Összesen: 1460,- Ft



Ti szoktatok turizni járni? Ha igen, melyik a kedvenc üzletetek?

9 megjegyzés:

  1. Én szoktam, sőt szokásom. Minden szombaton egy vidéki Yesss üzletben minden darab 100 Ft, akár kabát, akár trikó. De ennyi pénz egy trikóért se sok. Mivel tudok varrni, nem gond, ha van valami szakadás, vagy nem egészen jó a méret. Csütörtökön raknak ki új árut 300 Ft/db, de szombatra is marad kincs. Szoktam még bontani való pulcsikat venni, jó színű, jó anyagú, márkás, de esetleg idétlen fazonú kincseket lehet találni, ami senkinek se kell. Csak azt kell nézni, hogy bontható és jó nagy méret legyen. Nekem már az okoz gondot, hogy hogy lehet erről lekattanni, mert már nem tudok hova pakolni. De hát 100 forintért a bolondnak is megéri! Móni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húú, ez melyik vidéki városban van? Nem kell lekattanni róla, csak szabadulj meg azoktól a régi daraboktól, amiket kevésbé szeretsz (add el, ajándékozd el, dobd be ruhagyűjtőbe), mert biztos vannak ilyenek is a szekrényedben ;)

      Törlés
    2. Hódmezővásárhely. Próbáltam nézni honlapjukat, de nem erősségük a marketing :) Mondjuk ilyen árak mellett nem is kell.
      A konténer jó ötlet, csak rá kéne szánni egy délutánt, de annyi minden mást is szeretek csinálni :) Pl. blogokat olvasni ;)
      Nagyon gondolkodom, hogyan lehetne a tanítani, mit lehet kihozni egy-két használt ruhából. Pl. valami szakkör... Egyszer ismerősömnél vmi kábelcsatornán láttam ilyen workshopot, két angol nő tartotta, azt hiszem, és egy csomóan vittek be rémes, de jó állapotú, esetleg szívüknek is kedves ruhákat, a tervezők meg segítettek hordhatóvá tenni, de közben csere-beréltek is. Pl. ami nagyon megmaradt a fejemben: egy fiatal csajnak egy királykék skót kockás zsákruhából egy nagyon csini miniruhát varrtak Vivienne Westwood stílusában. Móni

      Törlés
    3. Nekem is van pár ötletem: csajos workshop, videó stb... Rajta vagyok az ügyön, mert szerintem is van rá igény, és nem feltétlenül kell tudni varrni ahhoz, hogy 1-1 ruhát feltuningoljunk.

      Törlés
  2. Én is szeretek turizni. Nekem a felsőkkel van általában bajom, mégpedig az, hogy mind agyonmosott, vagy kinyúlt. Főleg a kötöttek. Férfi ingeket már sokat vettem páromnak, van úgy, hogy az eredeti M&S címke is rajta van:) Női ruhákból az ingek és zakók, amik jó állapotúak:) Nekem már csak arra kell vigyáznom, hogy ne vegyek feleslegesen, rengeteg ruhám van:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látszik, a rengeteg ruha általános probléma. Szerintem nemsoká pszichés zavarnak nyilvánítják, és lesz latin neve. Vagy már van? Móni

      Törlés
    2. Kényszeres gyűjtögetés...Hát van ilyen, de szerintem a Nők alapból szeretik a sok ruhát, nincs ezzel semmi baj ;)

      Törlés
  3. Mosolyogva olvastam végig a cikket, pont ugyanígy turizom én is! :D
    Kényelmes, gyorsan levehető ruha, inni, ennivaló, zsák, válltáska. :D Mostanában nem, mert Németországba költöztem de anno minden cserekor ott álltam a sorban a Lajoson a megnyitásuk óta. (Nagy Lajos-Háda) A barátnőimet is én szoktattam rá a jóra! )
    Imádok turizni, amikor otthon vagyok mindig úgy alakítom a dolgokat, h el tudjak menni egy pár turiba.
    Legújabb lelőhelyem Vácon (Deákváron a Korall és a CBA között) egy pici turi. Nagyon jó cuccok vannak és a tulaj szuper aranyos!! Darabos, de teljesen jó áron vannak a cuccok. (nyáron 1-2000 Ft körül mozogtak az árak)
    Veresen meg a szerdai piacnapon vannak tök jó turisok, de oda jó korán kell kimenni.
    Jucus

    VálaszTörlés
  4. Imádok turizni, ès elèg sokat is járok, ez egy igazi jó program:-) ma már legtöbbször csak a Hádáig jutok, viszont ritkán távozom üres kèzzel :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...