2015/01/02

Gardróbtuning ON!

A tavalyi év a gardróbom kitakarításáról szólt, most viszont itt az ideje, hogy új holmikkal töltsem meg! Persze eszemben sincs drága ruhákat vásárolni, inkább a kreativitásomra bízom a dolgot és persze a használtruha boltokat is előnyben részesítem majd.


Ma már bele is vágtam a dologba, szó szerint! Fogtam egy sima fehér pamutpólót (ugyanolyat, amiből az azték ruha is készült), és egy beavató mosás után levágtam az aljáról a varrást, valamint az ujjaknál és a nyakrésznél is ugyanígy tettem.


Ahol a vágás merőleges a szövés irányára, ott a pólót nagyon jól vissza lehet pöndöríteni, csak egy kicsit meg kell húzkodni az anyagot. A nyakrésznél viszont a vágás íves, így a vállakhoz közel az anyag nem úgy viselkedik, ahogy azt mi szeretnénk. Ezért a vállvarrás résznél mindkét oldalon néhány öltéssel rögzítettem a feltekert anyagot.


Ezután jöhetett is a valódi tuningolós rész, ami egyébként végetlenül egyszerű és gyors is volt.


Az ujjaknál nagyobb részt hajtottam vissza és piramis szegecsekkel  rögzítettem. A szegecseket csak át kell szúrni az anyagon, és a kis tüskéket befelé kell hajtani.




A póló elejének megfestéséhez öntapadós fóliából vágtam ki magamnak sablont. Egybe vágtam ki a sablont, mert így biztosan nem fog elcsúszni a 3 minta.




A Pentart arany és bronz textilfestékét kevertem össze egymással és egy gyönyörű metál árnyalatot kaptam: bronz szín, arany csillogással.


A festéket kivételesen nem szivacsecsettel, hanem sima ecsettel vittem fel és szálirányban dolgoztam. A metál festékek egyik sajátossága, hogy akkor lesz szép homogén csillogós a felület, ha az ecsetet mindig azonos irányba húzzuk. Ez egyébként a metál akrilfestékre is igaz! Festés előtt ne felejtsetek el védőfóliát vagy kartont tenni a póló belsejébe.


Egy picit vártam a száradással, majd óvatosan lehúztam a sablont.


A vonalak szép precízek lettek:


Száradás után sütőpapíron keresztül vasaltam át a festett részt, ez fixálja a festéket. Eredetileg nem terveztem, de kíváncsiságból raktam néhány szegecset a festett részre is, és megtetszett...


Ezért végül ide is raktam párat, jól áll neki, kicsit összehozza az összképet az ujjon lévő szegecsekkel.


 

Nézzük a költségeket:
  • póló: 690,- Ft
  • szegecsek: 10,- Ft/db
  • textilfesték: ez volt itthon, de a legkisebb kiszerelésű 20 ml-es tubus kb. 200,- Ft
  • Öntapadós fólia: szintén volt itthon, de a felhasznált darab 100,- Ft alatt van (www.panton.hu)


Ez a póló a hétköznapokban is trendi darab, boyfriend farmerrel, sőt akár blézerrel is el tudom képzelni.

9 megjegyzés:

  1. Na végre! :) Móni

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik!:) A szegecseket hol vetted ilyen jó áron? Már máskor is néztem Kreatív Hobbyban, Röltexben, de egy 10 darabos csomagocska több száz forint:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. OLX-en vettem 100-as csomagban, de Ebayen is lehet! Tegnap jártam a Kes Hobbyban, ott 5 db 220 Ft...

      Törlés
  3. Szia!

    A Pantonnál milyen fólia lenne jó ezek közül?
    http://www.panton.hu/index.php?page=shop2&menu=38&menu1=74
    Jó lett a póló!
    Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Szia, én az 50 cm széleset szoktam venni: http://www.panton.hu/index.php?page=termek&menu=38&menu1=74&menu2=100 :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...