2015/02/22

Pár perces karkötő

A legutóbbi pólófestéses projekhez vásárolt aranyozott szegecsekből még maradt bőven, és gondoltam jól mutatna a pólóhoz valami passzoló darab! Valami egyszerűt szerettem volna, amivel nem kell sokat pepecselni, mert ugyan egy falat képes vagyok napokon át festegetni, de az ékszerkészítésre valamiért sajnálom a drága időt...



Fogtam egy vékony fehér színű bőrdarabot (ajándékba kaptam, úgyhogy nem tudok tuti lelőhellyel szolgálni), és levágtam belőle egy 17 cm hosszú darabot. Ezt a saját csuklómhoz méreteztem, beleszámítva, hogy még kapocs is kerül rá, és azt, hogy kicsit lazább karkötő legyen, nem szeretem, ha szorítja a csuklóm.



A szélességet a végzáró mérete határozta meg, ez az én esetemben 13mm. Ezutám fogtam 2 szegecset és kicsit erőteljesebben nyomtam a helyükre, persze ettől még nem fogják átlyukasztani a bőrt. Viszont így már lehet látni, hogy kell tűvel picit előszúrni. Ezután a szegecseket át lehet nyomni és fogóval visszahajlítani a kis lábakat. Ezt azért óvatosan, mert a puha bőrt be tudja húzni a szegecs lába, és akkor hullámos lesz a karkötő egyébként egyenesre vágott széle.


A végzárókat egyszerűen rögzíthetjük a végeken egy lapos fogóval, amivel csak össze kell nyomni.



Ezután jöhet a delfinkapocs és karikák (ezekből van gyengébb és erősebb is, én mindig az erősebbet választom), illetve aki szeretne lánchosszabbítót is felrakhat, az azért praktikus, mert akkor viszonylag könnyen be lehet kapcsolni a karkötőt. Én viszont nem szeretem, hogy fityeg és rendszerint mindenbe beleakad, és sokszor emiatt hagytam már el karkötőt, úgyhogy inkább kicsit szenvedek a bekapcsolással.



Ezzel kész is a pár perces karkötő:





Az aranyozott kapcsokról, szerelékekről azért tudni kell, hogy viszonylag rövid időn belül megkopnak, elszíneződnek, ami mondjuk nem túl jó tulajdonság...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...