2015/04/12

Alátétből kézitáska

Nem ez az első Ikeás konyhai kiegészítő, ami nem a lakásba kerül, hanem a ruhatáramba. Korábban egy színes konyharuhából varrtam válltáskát, most pedig tányéralátétből készült borítéktáska (clutch).


Az alátéthez még szükségünk lesz egy övre is, amivel a táska zárható lesz. Én ehhez egy barna bőr övet választottam.


Először az alátétet hajtottam be a képen látható módon, hogy megkapjam a táskaformát, aminek maga a táska része nagyobb, mint a fedél. 


Az oldalak összevarrása előtt csipeszekkel rögzítettem az egyik oldalt, hogy ne csússzon szét a hajtás.


A másik oldalon felülről lefelé kezdve, az övvel azonos színű hímzőfonalat használva, gépöltéssel varrtam össze az oldalt.


A végét alaposan eldolgoztam, nehogy a használat során bomlásnak induljon. Ugyanígy öltöttem össze a másik oldalt is.


Becsatoltam az övet a táskán, majd összefogtam hátul és 1 cm ráhagyással levágtam a felesleget. 




Egymásra illesztettem a megmaradt részeket, majd lehúztam a táskáról az övet és néhány öltéssel  egymáshoz rögzítettem a végeket és erre még ragasztóval is rásegítettem.



A táska textúrája nálam szerencsés volt, így át tudtam fűzni rajta az övet, de biztonság kedvéért néhány ponton ragasztóval is fixáltam.



TIPP: A táskát textil alátétből is készíthetjük, ekkor az övet néhány öltéssel és textilragasztóval rögzítsük a hátoldalon.

Jópofa lett, ugye? 



A táskát egy tatai séta során is befotóztuk az Öreg-tónál (hú, de régen volt már ez, van már 2 éve is...)



Beauty fotók: Szabó Gergely
Fázisfotók: Varga Judit

A szoknya egy női ingből készült, mutassam azt is? 

4 megjegyzés:

  1. Ez nem jópofa,
    ez ZSENIÁLIS!
    -gale-

    VálaszTörlés
  2. Varrógép is vinné megfelelő tűvel? Megspórolva a kézzel öltögetést?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...